Funktioner i praksis...

Forud for denne øvelse er det vigtigt at eleverne har kendskab til betydningen af a og b. Da jeg lavede øvelsen havde vi forud arbejdet med funktioner i en enkeltlektion, hvor hovedvægten var på forståelsen af hvilken betydning a og b havde. Hver elev skal have udleveret enten en funktionsforskrift eller en graf. Hvis I har færre end 28 elever kan I enten tage et ark ud eller give nogle af de dygtige elever flere funktionsforskrifter, de skal identificere. Når sedlerne er uddelt får eleverne til opgave at finde deres makker.

Download

Er du udvalgt copydan skole, skal du huske at indberette fra denne hjemmeside

Hent som Word

Kommentarer/Spørgsmål

Har du kommentarer/spørgsmål om denne opgave. Brug matematikbankens forum på https://www.facebook.com/groups/matematikbanken/. Eller send en mail til info@matematikbanken.dk

Husk er du udvalgt copydan skole, skal du huske at indberette fra denne hjemmeside.

Du skal indberette hvis:

  • Du giver eleverne link til denne/disse fil(er)
  • Printer dokumentet til eleven
  • Gemmer en digital kopi, som så udleveres til eleverne
  • Viser et powerpoint for elever

SE mere på www.tekstognode.dk

”Eksemplarfremstilling af digital/papirkopier/prints fra denne hjemmeside til undervisningsbrug på uddannelsesinstitutioner og intern administrativ brug er tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node. Eksemplarfremstillingen skal ske inden for de rammer, der er nævnt i aftalen.”



Sidst opdateret d. 2014-02-15 af Kristine Møller Nielsen