Søgning for matematik%20sequence
46 Poster fundet

Undersøgende matematik

Undersøgende matematik

Træning til mundtlig prøve i matematik

Mundtlig Matematik Danmark

Mundtlig Matematik Danmark

Mundtlig matematik omhandlende Danmark

Klar til mundtlig prøve i matematik

Klar til mundtlig prøve i matematik

Hvad skal man repetere til den mundtlige prøve i matematik

Tænkematematik

Tænkematematik

Tænke matematik, få elevere til at tænke!!

Gode råd til skriftlig prøve

Gode råd til skriftlig prøve

En samling gode råd til skriftlig matematik

Chips - mundtlig matematik

Chips - mundtlig matematik

Opgaver der alle har relation til chips. De fleste opgaver indeholder funtioner.

Mundtlig prøve prøve

Mundtlig prøve prøve

Lad eleverne være elev, censor og lærer

Ministeriets formelsamling

Ministeriets formelsamling

Link til den officielle formelsamling for matematik i overbygningen

Redegørelsesskabelon 4: PET

Redegørelsesskabelon 4: PET

Redegørelsesskabelon til PET - til dem der har elever der går til B- prøven

Rumfang 2

Rumfang 2

Opgaver der er blandet mellem rumfang og massefylde.

Blandet mundtligt matematik

Blandet mundtligt matematik

Forskellige opgaver med et mundtligt islæt. Vækst, rumfang, hastighed. Vi bruger det som en slags repetition, samtidig med at eleverne får mulighed for at lære, hvad vi forventer af dem til de mundtlige prøver.

Hjælpeark: Statistik grupperet observationer

Hjælpeark: Statistik grupperet observationer

Hjælpeark specielt omhandlende grupperede obserservatioer inden for statistik. Med henblik på brug af excel og geogebra

Geometri rumfang

Geometri rumfang

Konkurrence i matematik - hvem løser flest opgaver på 4 lektioner. (facit liste vedlagt)

Geometri - ensvinklede trekanter

Geometri - ensvinklede trekanter

Små opgaver omkring ensvinklede trekanter

Oleopfinder rumfangsopgaver

Oleopfinder rumfangsopgaver

2 små opgaver om rumfang der sætter eleverne igang med at tænke rumfang og derefter en opgave der sætter elevrenes kreativitet igang.

Cirkelfigurer

Cirkelfigurer

Beregning af alle mulige cirkeludsnit. Se excelark for nærmere uddybning.

Gode råd Hvad skal man kunne til

Gode råd Hvad skal man kunne til

En oversigt over det man skal kunne til mundtlig prøve i matematik 10. klasse

Matematikbankens formelsamling

Matematikbankens formelsamling

Formelsamling der dækker de emner vi tænker der er pensum for 9. og 10. klasse.

Hvad er sandsynligheden for at mønten rører stregen

Hvad er sandsynligheden for at mønten rører stregen

Forsøget går ud på at undersøge hvad sandsynligheden er for at kaste en mønt/jeton fra en højde på ca. 10 cm, og at den så ikke rører stregerne, men lander inde i et ”felt”

SMath

SMath

SMATH ET GRATIS CAS Hvad står CAS for? CAS står for Computer Algebra System, og betyder at lommeregneren kan regne symbolsk - dvs. isolere variable i udtryk, løse ligninger eksakt, differentiere, integrere CAS er et matematisk skriveværktøj skrive og regne matematik samtidig Vil man overbevise eleverne om at et CAS program er smart, så prøv at løse ligninger. Derudover kan Smath bruges som et alternativ til indskrivningværktøjer som Word og Excel, hvor Smath ofte giver eleverne flere muligheder for at udtrykke sig matematisk.

Repetition til et 7-tal

Repetition til et 7-tal

Repetition Er differentieret i forhold til eleverne målsætning Ønsker/forventer eleven et 10-tal, skal eleven lave repetition til et 10-tal. Ønsker/forventer eleven et 7-tal, skal eleven lave repetition til et 7-tal. Ønsker/forventer eleven et 4-tal, skal eleven lave repetition til et 4-tal.

Repetition til et 10-tal

Repetition til et 10-tal

Repetition Er differentieret i forhold til eleverne målsætning Ønsker/forventer eleven et 10-tal, skal eleven lave repetition til et 10-tal. Ønsker/forventer eleven et 7-tal, skal eleven lave repetition til et 7-tal. Ønsker/forventer eleven et 4-tal, skal eleven lave repetition til et 4-tal.

Repetition til et 10-tal

Repetition til et 10-tal

Repetition Er differentieret i forhold til eleverne målsætning Ønsker/forventer eleven et 10-tal, skal eleven lave repetition til et 10-tal. Ønsker/forventer eleven et 7-tal, skal eleven lave repetition til et 7-tal. Ønsker/forventer eleven et 4-tal, skal eleven lave repetition til et 4-tal.

Repitition til et 4 tal

Repitition til et 4 tal

Repetition Er differentieret i forhold til eleverne målsætning Ønsker/forventer eleven et 10-tal, skal eleven lave repetition til et 10-tal. Ønsker/forventer eleven et 7-tal, skal eleven lave repetition til et 7-tal. Ønsker/forventer eleven et 4-tal, skal eleven lave repetition til et 4-tal.

Repetition til et 7-tal

Repetition til et 7-tal

Repetition Er differentieret i forhold til eleverne målsætning til mundtlig prøve. Ønsker/forventer eleven et 10-tal, skal eleven lave repetition til et 10-tal. Ønsker/forventer eleven et 7-tal, skal eleven lave repetition til et 7-tal. Ønsker/forventer eleven et 4-tal, skal eleven lave repetition til et 4-tal.

Repetition til et 4-tal

Repetition til et 4-tal

Repetition Er differentieret i forhold til eleverne målsætning til mundtlig prøve. Ønsker/forventer eleven et 10-tal, skal eleven lave repetition til et 10-tal. Ønsker/forventer eleven et 7-tal, skal eleven lave repetition til et 7-tal. Ønsker/forventer eleven et 4-tal, skal eleven lave repetition til et 4-tal.

Kompetencetræning

Kompetencetræning

Små opgaver der træner elevernes mundlige kompetencer

Opdateret 10 dage siden

Undersøge: Trekants areal

Undersøge: Trekants areal

Undersøge trekanens areal i forhold til fast omkreds.

WordMat vejledning

WordMat vejledning

En selvinstruerende vejledning til wordmat

Eksempel på parabel

Eksempel på parabel

Matematik på Beckhams scoring fra midterlinjen