Søgning for papir
6 Poster fundet

Funktioner - Kan du

Funktioner - Kan du

Funktioner. Denne øvelse går ud på at eleverne går rundt imellem hinanden og møder en person. Person A spørger person B om fx "Kan du forklare hvad en hældningskoefficient er?" eller en af de andre spørgsmål fra papiret. Person B svarer enten ja eller nej, hvis man svarer ja skal man komme med svaret og underskrive med sit navn på Person A´s papir, hvis man svarer nej skal man have et nyt spørgsmål fra papiret. Øvelsen går ud på at få hele sit papir fyldt med forskellige underskrifter fra ens klassekammerater. Når alle har fået udfyldt deres papirer vælges et tilfældigt papir. Man læser spørgsmålet op og beder den der har underskrevet om at svare på det. Derved får man gennemgået alle spørgsmål og sikrer sig at alle får den rigtige forståelse.

Geometri Begrebstræning

Geometri Begrebstræning

I starten af timen: Eleverne går sammen i par (hvis det ikke går op, kan man godt være tre i den ene gruppe). Derpå kobler læreren parrene, så de er 2 par sammen. Nu starter konkurrencen, hvor det gælder om at vinde over det par man er koblet sammen med. Alle sedlerne nedenfor er klippet ud, foldet og lagt i en skål. Man spiller sten, saks, papir om hvilket par der starter.

Syvkantet sandkasse

Syvkantet sandkasse

Få eleverne til at tænke anderledes inden for geometri. Her hjælper ternet papir ikke meget.

Lav boksplot uden forkundskaber

Lav boksplot uden forkundskaber

Leg dig frem, ved hjælp af en praktisk øvelse, til at lave boksplot og opnå en god forståelse for hvad boksplot er.

Pythagoras eksperimenter

Pythagoras eksperimenter

EKSPERIMENTOPGAVE 1 1. Ud fra et stykke A4 papir skal du klippe: o Et kvadrat med sidelængden 3 cm o Et kvadrat med sidelængden 4 cm o Et kvadrat med sidelængden 5 cm 2. Du skal ud af kvadraterne danne en trekant. 3. Lim ”trekanten” og de tre kvadrater på siden herunder. (Eller tegn vha. lineal.)

Fisker Freddy

Fisker Freddy

Formål: At eleverne får trænet sammenhængen mellem forskrift og graf i forbindelse med andengradsfunktioner. Eleverne skulle gerne kunne se sammenhængen alene ud fra fortegn ved a-, b- og c- værdien. Derfor er det ikke meningen, at eleverne skal tegne de forskellige funktionsforskrifter, før de kan finde den rette forskrift.