Aktivitet 24 Det store statistikspil...
Forståelse af statistiske deskriptorer Regler Spilles i grupper af ca. 4 (3- 6 personer) Den mest gennemsnitlige person starter (Eleverne må selv bestemme, hvad de lægger til grund for hvad der er gennemsnitlig - men de skal blive enige. Begrund overfor læreren på et tidspunkt i spillet) Man bruger en almindelig terning Spørgsmålskort ligger blandet med spørgsmålet opad Bonuskort ligger blandet i anden bunke, med bagsiden opad Eleverne skal have en brik hver
|
Emne: |
Statistik |
|
Matematik formål: |
Forståelse af statistiske deskriptorer |
|
Didaktisk formål: |
Power break (lang) |
|
Variationsmuligheder |
|
|
Primære kompetence(r) |
Kommunikationskompetencen |
|
Materialer: |
Spilleplade, spørgsmålskort, bonuskort, spillebrikker |
|
Tidsforbrug |
15-20 |
|
Antal personer: |
Alle elever i klassen |
Regler
- Spilles i grupper af ca. 4 (3- 6 personer)
- Den mest gennemsnitlige person starter (Eleverne må selv bestemme, hvad de lægger til grund for hvad der er gennemsnitlig - men de skal blive enige. Begrund overfor læreren på et tidspunkt i spillet)
- Man bruger en almindelig terning
- Spørgsmålskort ligger blandet med spørgsmålet opad
- Bonuskort ligger blandet i anden bunke, med bagsiden opad
- Eleverne skal have en brik hver
Sådan gør du
Svar på spørgsmål for at få lov til at slå/rykke frem
-
Svarer du rigtigt på spørgsmålet,
- så må du slå og rykke det antal øjnene viser frem
- Lander man på rødt felt - læs hvad der står på feltet
- Lander man på bonus felt ( ) Træk et kort i bunken med bonuskort.
-
Svarer du forkert
- bliver du stående
- og det korrekte svar læses op
- og næste personer trækker et spørgsmål

Ønsker
Har du ønsker til indhold på vores side.
Ønsk herKommentarer/Spørgsmål
Har du kommentarer/spørgsmål om denne opgave. Brug matematikbankens forum på https://www.facebook.com/groups/matematikbanken/. Eller send en mail til info@matematikbanken.dk

