Emne: |
Modellering |
Matematisk formål: |
Eleverne får arbejdet med modellering i forhold til en praktisk (fysisk aktivitet) |
Didaktisk formål |
Power break Undersøgende matematik |
Variationsmuligheder |
Evt. kan man efter 5. måling udvide øvelsen, så man hviler i stedet for at lave aktivitet mellem målingerne. Efter 5. måling lave eleverne → så 30 sek. hvile → 6. måling i 10 sek. → 30 sek. hvile → Osv. Øvelsen kan laves i par, hvor den ene elev laver aktivitet og den anden noterer. Og så bytter de efterfølgende. Så er de også to til at snakke om modellerne der kommer efterfølgende. |
Primære kompetence(r) |
Modelleringskompetencen |
Materialer: |
|
Tidsforbrug |
Ca. 10 min |
Antal personer: |
Ingen begræsninger |
Kommentarer/Spørgsmål
Har du kommentarer/spørgsmål om denne opgave. Brug matematikbankens forum på https://www.facebook.com/groups/matematikbanken/. Eller send en mail til info@matematikbanken.dk